maandag 3 mei 2010

Veldonderzoek

Beginnen bij het begin, in de directe omgeving. Daarom ga ik een veldonderzoek doen naar de chocolatiers hier in Den Haag. 's-Gravenhage, geboortegrond van de kak-madam en bral-bal. Ik stel voor om bij elke chocolatier binnen te stappen en een doosje van hun meest bijzondere bonbons te kopen en te testen op 1. smaak, 2. vorm, 3. originaliteit en 4. verpakking/presentatie. Ook zal ik de winkel beoordelen op sfeer, service en concept. Een kleine zoektocht op het web levert de volgende adressen op:
- Patisserie Jarreau, Van Hoytemastraat 42, Den Haag
- Westerbeek, Van Slingerlandtstraat 121, Den Haag
- De Chocolade Kip, Henricuskade 265, Den Haag
- Atelier Schepers, Amperestraat 77, Den Haag
- Boheemen Banketbakkerij, Laan van Nieuw Oost Indië 225, , Den Haag
- Australian, Voldersgracht 42, Den Haag
- Omtzigt Chocolaterie, Dekkershoek 50, Den Haag
- Be-Sweet Palace, Gevers Deynootweg 990/64, Den Haag
- Casa Chocolata, Thomsonlaan 63, Den Haag
- Chox Chocolaterie, Frederik Hendriklaan 263, Den Haag
- Koek en Chocolade, Frederikstraat 13, Den Haag
- Köhler's Chocolates, Alphons Diepenbrockhof 28, Den Haag
- Salon Du Chocolat, Noordeinde 182, Den Haag
- Zoete Zonde, Oude Kustlijn 113, Den Haag
- Bonbon Blue Blanc, Molenstraat 13, Naaldwijk
- Bonboniéra Chocolaterie, Langstraat 55, Wassenaar
- Chocolaterie Delicious, Schulpplein 7, Wassenaar

Opvallend, nu al, is het ontbreken van websites. Ik ga kijken hoever ik kom en zal alle ervaringen hier publiceren zo mogelijk met beeld.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten