woensdag 19 mei 2010

Veldonderzoek #1: Patisserie Jarreau

Niet echt een eigen initiatief maar domweg in de schoot geworpen, de eerste aflevering van het veldonderzoek. Na het diner bij mijn lieve schoonouders verscheen ineens een goudkleurig bakje, verpakt in doorzichtig cellofaan en versiert met een roze lint op tafel gevuld met bonbons van Patisserie Jarreau. Spontaan ontstond er een vierkoppig testpanel en werden de bonbons na een bescheiden bite doorgegeven aan de volgende proever.
De bonbons zagen er mooi uit maar naar mijn mening iets te netjes. Ze waren zo braaf dat je niet echt een gevoel van handwerk kreeg. Het formaat was niet al te groot en wat ik daar nu precies van vind weet ik nog niet. Daarvoor moet ik meer zien, proeven en ervaren. De vulling viel ronduit tegen. Opmerkingen als: "dit heeft niets met chocolade te maken", "nee, geen praliné voor mij" en "munt in een bonbon smaakt als tandpasta" zijn natuurlijk erg persoonlijk. Mijn mening is dat het te soft en niet spannend was. Patisserie Jearreau is daarmee bestempeld als braaf, keurig, een beetje zuinig en niet spannend.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten