zondag 25 april 2010

Chocolat

Vandaag de film Chocolat afgekeken, was er ooit mee begonnen maar had hem nooit afgekeken. Soms verwacht je zoveel van een film dat je erg bang bent teleurgesteld te worden. Zo bang dat je vervolgens besluit de film gewoon maar niet te kijken. Dat was het geval met Chocolat. Op een of andere manier had ik daar nu geen last van en beschouwde ik de film als verplichte kost voor elke aankomend chocolatier.
Maar de film was natuurlijk geen hoogstandje, Johnny Depp is weer eens een mysterieuze kanjer en Julliete Binoche probeert dapper de dochter van een geheimzinne Indiaanse inlandse neer te zetten. Dat lukt niet. Ze blijft mij te Frans, niet sensueel, houterig en eerder irritant eigenwijs dan geheimzinnig.
Maar wat wel schitterend in de film naar voren komt is de mysterieuze kracht van chocola. Het helpt je sexleven weer op gang, geeft kracht om voor jezelf op te komen, zelfvertrouwen en weet zelfs de meest heilige boon er toe te brengen zich in te laten met de ongelovigen. Sterk spul die chocola. Ik las al ergens dat de Maya's geneeskrachtige eigenschappen toekende aan cacao, ik ben erg benieuwd welke dat zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten