donderdag 22 april 2010

Bonbons

Bij bonbons is er altijd een grote kans op teleurstelling. Het gebeurt eigenlijk heel vaak dat je vol verwachting op een bonbon toehapt om vervolgens onaangenaam verrast te worden door de vulling. En dat varieert van een vieze zachte, vage ouwedamesvulling tot een plens goedkope likeur die uit alle macht probeert om toch vooral niet IN je mond terecht te komen maar bij voorkeur langs je kin met als 'bulls eye', in het boord van je shirt. Zelden word ik betoverd door een bonbon, en ik geloof dat dat wel kan.

Kees Raat is daar heel erg ver in, met zijn winkels in Amsterdam en zijn boek BOB BON dat ik overigens ook kreeg op mijn laatste verjaardag. Hij is dan ook een grote inspiratiebron voor mij. Met mijn achtergrond als ontwerper denk ik dat ook de vorm van de bonbon aantrekkelijker kan, een vorm die bepalend is voor de structuur, krokant, hard, etc. Maar op dit moment weet ik nog helemaal niks maar heb wel al veel praatjes. Toch voel ik dat het kan, ik voel dat ik het kan. Er ligt echter nog een lange weg.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten